Warsztaty pedagogiki cyrku

ZAPROŚ NAS NA WARSZTAT! MOŻEMY PRZYJECHAĆ W DOWOLNE MIEJSCE W POLSCE!

WARSZTAT: PEDAGOGIKA CYRKU - KURS PODSTAWOWY

DLA KOGO WARSZTAT?
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w różnorodnych placówkach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, socjoterapeutycznych (przedszkola, szkoły, świetlice socjoterapeutyczne, domy dziecka, szkoły integracyjne, centra wolontariatu, poradnie pedagogiczne i psychologiczne, uniwersytety), które chcą nauczyć się praktycznego wykorzystania metody pedagogiki cyrku w swojej pracy.

CZYM JEST PEDAGOGIKA CYRKU?
Pedagogika cyrku to efektywna metoda edukacyjno-terapeutyczna, która bardzo dobrze sprawdza się w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jest to połączenie wykonywania aktywności ruchowych (wywodzących się m. in. z cyrku) z pedagogicznymi i psychologicznymi treściami i celami. Ważne jest opanowanie umiejętności, ale jeszcze ważniejszy jest proces, który zachodzi w trakcie nauki (wewnętrzne przekonania, obawy, niepewność, realizowanie celów, radość, nadzieja, sukces, wytrwałość w pracy, frustracja, porażka, motywacja, samoocena itp.).

CO BĘDZIESZ UMIEĆ PO WARSZTACIE?

  • Nauczysz się podstaw żonglowania (oraz będziesz wiedzieć jak zrobić własne piłki do żonglowania).
  • Będziesz umieć posługiwać się w podstawowym zakresie różnymi rekwizytami cyrkowymi.
  • Poznasz różne gry i zabawy integracyjno-edukacyjne.
  • Będziesz wiedzieć dlaczego pedagogika cyrku jest ważna (badania naukowe dla ciekawych rodziców i niedowiarków).
  • Będziesz wiedzieć jak założyć własną grupę cyrkowo-żonglerską w swojej placówce.
  • Będziesz wiedzieć jak szybko stworzyć występ cyrkowy.


WSTĘPNY PROGRAM SZKOLENIA

  • Wiedza na temat zasad wykorzystania metody pedagogiki cyrku.
  • Nauka żonglowania 1, 2, 3 chustkami żonglerskimi oraz gry, zabawy i ćwiczenia dodatkowe na każdy etap żonglowania.
  • Nauka żonglowania 1, 2, 3 piłkami żonglerskimi oraz gry, zabawy i ćwiczenia dodatkowe na każdy etap żonglowania.
  • Nauka posługiwania się talerzykami cyrkowymi.
  • Nauka posługiwania się flowerstickiem.
  • Nauka posługiwania się diabolo.
  • Nauka posługiwania się ewentualnie innymi rekwizytami (do ustalenia).
  • Informacje na temat prowadzenia zajęć podstawowych z grupą dzieci/młodzieży/dorosłych z wykorzystaniem metod pedagogiki cyrku.
  • Poznanie gier i zabaw integracyjno-rozwojowych (m.in. wykorzystujących rekwizyty cyrkowe).
  • Informacje na temat psycho-fizycznych korzyści wynikających ze stosowania pedagogiki cyrku jako metody wspierającej naukę (rozwój koncentracji, uwagi, pobudzania półkul mózgowych), komunikację, współpracę; informacje na temat możliwości wspierania rozwoju osobowego poprzez naukę żonglowania: umiejętność wyznaczania i realizowania celów, pokonywanie wyzwań, rozwój pewności siebie, inteligencja osiągania sukcesu, radzenie sobie z porażkami, uczenie się na błędach, kreatywne rozwiązywanie problemów oraz inne.
  • informacje na temat możliwości rozwoju klasy, danej placówki przy wykorzystaniu metod pedagogiki cyrku, np. stworzenie grupy cyrkowej, występy grupy w innych placówkach.
  • Podstawowe informacje na temat zasad tworzenia występu cyrkowego.

CZAS TRWANIA WARSZTATU
1 dzień – 8 godzin szkoleniowych ( 8 x 45 min)
2 dni – 16 godzin szkoleniowych (8 x 45 min +  8 x 45 min)
3 dni (20 godzin szkoleniowych (6 x 45 min + 8 x 45 min + 6 x 45 min)

LICZEBNOŚĆ GRUPY SZKOLENIOWEJ
15-20 osób (większa ilość osób możliwa - do uzgodnienia)

CENA
Uzależniona od miejsca warsztatu i ilości dni warsztatowych.

JAK NAS ZAPROSIĆ?
Napisz lub zadzwoń:
Mirosław Urban
mirekurban@wp.pl
Tel. +48 693 598 701

OPIS TRENERA
Mirosław Urban. Psycholog, doświadczony pedagog cyrku, praktyk łączenia pedagogiki cyrku z psychologią uczenia, motywacji i emocji, trener rozwoju osobistego,  coach, autor książek oraz… pasjonat żonglowania i iluzji. Od ponad trzynastu lat prowadzi warsztaty metody pedagogiki cyrku dla przedszkoli, szkół, uczelni wyższych, uniwersytetów, ośrodków socjo-terapeutycznych, szpitali, więzień, firm oraz innych instytucji edukacyjnych i rozwojowych. W ciągu 13 lat przeprowadził zajęcia pedagogiki cyrku dla ponad 4 tyś osób, w wieku od: 5 do 75 lat. Autor artykułów, opracowań i książek dotyczących żonglowania i pedagogiki cyrku. Były wykładowca uniwersytetów: KUL (Lublin), UMCS (Lublin) i Akademia Pedagogiki Specjalnej (Warszawa), Wyższa Szkoła Bankowa (Gdańsk) gdzie prowadził zajęcia wdrażające studentów oraz kadrę dydaktyczną do stosowania pedagogiki cyrku w praktyce edukacyjnej i terapeutycznej.

Traktuje naukę metody pedagogiki cyrku jako proces rozwoju osobistego. Szczególną uwagę zwraca na korzyści psychologiczno-pedagogiczne: rozwój koncentracji, aktywizacja potencjałów umysłowych, nauka cierpliwości i determinacji w pokonywaniu wyzwań, wyznaczanie i realizowanie celów, rozwój pewności siebie, praca z porażką i frustracją, doświadczanie zmian, poznanie siebie, doświadczanie  sukcesu. Wykorzystuje także naukę żonglowania jako metaforę w różnorodnych szkoleniach: komunikacja, kreatywność, asertywność, motywacja, autoprezentacja, antystres.

Inicjator organizacji 35. Europejskiej Konwencji Żonglerskiej 2012 w Lublinie, członek European Juggling Association (EJA), były reprezentant EJA na Polskę. Przy EJA lider grupy: „Benefits of Juggling”, zajmującej się szerzeniem naukowych informacji o korzyściach wynikających z żonglowania. Fundator Fundacji Sztukmistrze.

Kieruje firmą szkoleniową: Inspi.pl. Jako trener, coach i wykładowca współpracuje z firmami prywatnymi, instytucjami państwowymi oraz ośrodkami naukowymi w Polsce i za granicą. W swoich zainteresowaniach szkoleniowych koncentruje się na tematach: poszukiwanie inspiracji oraz rozwiązań „out of the box”, unikanie rutyny w myśleniu, uczenie poprzez doświadczanie, nauka na błędach, praca z frustracją i porażką, odwaga do podejmowania wyzwań.

Autor i współautor czterech książek dotyczących rozwoju osobistego, żonglowania i prowadzenia szkoleń. Jedna z książek: „Metafory i analogie w szkoleniach” zdobyła nagrodę „Książka dla Trenera 2013 r.” przyznawaną przez Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu. Specjalista od niekonwencjonalnych technik szkoleniowych, wykorzystywanych w ramach różnorodnych tematów szkoleń edukacyjnych i rozwojowych.

Autor/współautor wielu prac popularno-naukowych dotyczących pracy z grupą oraz wpływu sztuki żonglowania na psycho-fizyczne funkcjonowanie człowieka:

  • współautor książki: "Metafory i analogie w szkoleniach". Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
  • współautor książki: „Pasja żonglowania. Passion for Juggling”. Libropolis. Lublin, 2012
  • autor książki: „Niekonwencjonalne techniki szkoleniowe, czyli jak urozmaicić zajęcia” - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
  • współautor książki: „Blaski i cienie bycia trenerem. Podręcznik”. Lechaa Consulting, 2010
  • współautor artykułu: „Pedagogika cyrku a psychofizyczny rozwój dziecka” w „Zdrowa szkoła – zdrowy uczeń. Teoria i praktyka edukacji zdrowotnej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo NeuroCentrum, Lublin 2008
  • autor artykułu: „Nowe wymiary sztuki żonglowania” – kwartalnik: „KuglArt - Magazyn Alternatywnej sztuki Cyrkowej”, 2007, (nr 1/2007, nr 2/2007)
  • współautor artykułu: „Żonglowanie w biznesie”, portal Nowoczesna Firma www.nf.pl, 2006
  • autor artykułu: „Żonglowanie jako metoda wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych”, „Klanza w czasie wolnym”, Nr 1/2005
  • współautor artykułu: „Żonglowanie sprzyja mózgowi”, ogólnopolskie pismo psychologiczne: „Charaktery” nr 05/2005


WSPÓŁPRACOWAŁ M. IN. Z:
INSTYTUCJE EDUKACYJNE, KULTURALNE I ARTYSTYCZNE, ORGANIZACJE NGO: Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu, Centrum Kultury w Lublinie, Wydawnictwo i Szkoła Didasko, Wydział Kultury Miasta Lublin, Wydział Marketingu Miasta Lublin, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Fundacja „Nowy Staw”, Wolontariat Studencki, AGAPE, AEGEE Polska, Fundacja Kultury Duchowej Pogranicza, Fundacja Sztukmistrze, Fundacja Wspierania Inicjatyw „Kładka”, Fundacja SOS Wioski Dziecięce, Stowarzyszenie Zdrowia Psychicznego w Sandomierzu, Centrum Kultury w Żninie, Teatr Maskon, Centrum Kultury w Płońsku, Koło Naukowe KUL, ośrodki kuratorskie
SZKOŁY PODSTAWWE, GIMNAZJA, LICEA: ponad kilkadziesiąt szkół podstawowych, gimnazjów, liceów na terenie Polski,
UNIWERSYTETY, SZKOŁY WYŻSZE: Katolicki Uniwersytet Lubelski (Lublin), Uniwerytet Marii-Curie Skłodowskiej (Lublin), Politechnika Lubelska (Lublin), Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (Warszawa), Szkoła Wyższa Bankowa (Gdańsk), Uczelnia Łazarskiego (Warszawa), Koło Naukowe Psychologii Zarządzani KUL
FIRMY PRYWATNE I PAŃSTWOWE: Allianz Polska, PZU Życie, AVIVA, Torfarm, USP Pharma, Danone, Novartis, Loreal, Sandoz, Netia, Dr Irena Eris, Polkomtel, ArboMedia Polska, Lukoil, PKN Orlen, PKiN, ING Bank Śląski, Stock, Gemius, Kemppi, Dalkia Poznań, Roto Frank, Top English, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce.

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl